Исповести југословенске модерне - изложба



На изложби „Исповести југословенске модерне“ – радови на папиру из фундуса Галерије Дома Војске Србије, заступљени су уметници са простора некадашње Југославије. Највећи број њих је из Србије и најпотпунији увид у уметничке токове се може стећи на овим просторима али и шире, јер су на изложби заступљена дела најзначајнијих уметника из некадашњих република.

Изложени експонати припадају поетикама од релизма, преко поетско интонираних фигурацијских призора до асоцијативних композиција. Не улазећи у дубљу анализу, већ остајући само у домену приказаних радова, они се могу сврстати у: поетски интимизам (Мило Милуновић, Даница Антић, Мица Тодоровић), поетски релизам (Предраг Пеђа Милосављевић, Златко Прица, Милан Бесарабић, Лиза Марић Крижанић, Кемал Рамујкић, Миливоје Унковић), реализам у обличју фантазије (Стеван Кнежевић, Јосип Шкерљ, Момчило Голуб), надреализам (Миљенко Станчић), фигурацију богату симболима (Душан Микоњић, Синиша Жикић, Драган Добрић, Иван Шишко, Милорад Ћоровић, Станка Тодоровић, Стеван Кнежевић, Ђуро Радловић, Бранислав Минић), фугурацију ангажоване конотације (Јован Ракиџић, Миомир Радовић, Мирослав Арсић, Божидар Плазинић, Зоран Поповић), концептуално третиран цртеж (Драгољуб Раша Тодосијевић), асоцијативан пејзаж (Франо Шимуновић, Франце Слана, Дора Плестељак Слана), асоцијативна скулптура пренета на форму цртежа задржава исте особености (Милун Видић, Анте Мариновић), социјалистички реализам (Иван Лесијак, Емир Драгуљ, Милун Митровић, Босиљка Кићевац), експресионизам (Марио Маскарели и Младен Србиновић, Габријел Ступица, Никола Мартиноски), конструктивни-експресионизам Саве Шумановића, интимна белешка пејзажа Стојана Ћелића и дескриптивно-реалистични призор Љубомира Љубе Ивановића.

Збирка радова на папиру Галерије Дома Војске је хетерогена по много чему, а јединствена у једном: сваки рад је непоновљива ликовна прича у животу сваког уметника, али и важан и незаобилазан сегмент у сагледавању целокупног опуса уметника као и историје југословенске уметности.