07.06.2017
Са отварања изложбе „Новосадска таписеријска сцена“


У безмало шездесетогодишњем развоју таписеријског медија на нашим просторима, формирала су се два центра таписерије, један у Београду, други у Новом Саду, у којима се таписерија неговала и развијала у виду посебне гране уметности. Током година, искристалисале су се разлике између уметника који су стварали у ова два центра, а управо Установа за израду таписерија „Атеље 61“, својим оснивањем, изложбама, конкурсима и усмереношћу, имала је пресудан утицај на аутономно развијање Новог Сада као таписеријског центра.

Теодора Ж. Јанковић, задужена за односе са јавношћу у Атељеу 61, указала је на изложбу као својеврстан омаж и једновремени приказ развоја таписеријске уметности у Новом Саду, кроз делове опуса уметника у чијој посебности се издваја стваралаштво оних који су таписерију одабрали за своју основну вокацију, а међу њима су и оснивачи Атељеа 61.

Ауторка изложбе, историчарка и кустоскиња Атељеа 61, Горанка Вукадиновић, направила је осврт на институције које су имале утицаја на развој таписерије у поменутим центрима.
- У Београду, велики допринос су дали Академија примењених уметности, Одсек за текстил, где се таписерија изучава као посебан предмет, затим Музеј примењене и Музеј савремене уметности. Треба поменути и УЛУПУДС, који је подстицао развој таписерија и уметнике београдског круга, који су допринели специфичности београдске таписеријске сцене. Са друге стране, постоји неколико разлога због којих се Нови Сад, као нешто старији центар, независно развијао. Пресудну улогу у томе имао је датум оснивања Атељеа 61. Ова установа је омогућила уметницима да се свакодневно друже са ткаљама, које су их информисале о свим преимућствима таписерије, о различитим материјалима и техникама које је као медиј карактеришу.

- Таписеријску сцену нашег града чине и све оне таписерије које се налазе у музејима, галеријама, приватним колекцијама, затим оне које оплемењују многобројне јавне просторе и установе, али и оне које уметници чувају у својим колекцијама. Збирка Атељеа 61 је најбогатија и репрезент је новосадске таписеријске сцене, а ова изложба је само једна од могућих начина на који се представљају уметници који су се бавили таписеријом.













- О нама
- Магазин „ОДБРАНА“
- Издавачка делатност
- Историја
- Монографије
- Ратник
- Војна публицистика
- Војна техника
- Посебна издања
- Геополитика
- Уметност
- Књижевност
- Медицина
- Сведок
- Преводи
- Фокус
- Искуство ратовања
- Косово и Метохија
- Филозофија
- Приручници – водичи
- НОЛ за Војну акадмеију
- НОЛ за Медицински факултет ВМА
- НОЛ за Школу националне одбране
- Научна литература
- Зборници
- Издања Института за стратегијска истраживања
- Издања Војног музеја
- Дом војске
- Продавница „Војна књига“
- Вести
- Контакт