Изложба „Куле и градине“ у Дому Војске
У Малој галерији Дома Војске Србије вечерас је отворена изложба акварела „Куле и градине“ аутора архитекте Душка Милошевића. Поставка броји 23 слике великих формата из истоименог циклуса, као и шест акварела из циклуса „Зидови“.
У име директора Медија центра „Одбрана“ пуковника Стевице С. Карапанџина, присутне је поздравила начелница Одсека за организацију догађаја Невена Станисављевић, која је том приликом изразила задовољство што се под сводовима некадашњег Ратничког, а данас Дома Војске Србије, љубитељима и поштоваоцима технике акварела пружа могућност да погледају изванредну поставку архитекте Душка Милошевића, ствараоца који је до сада имао неколико групних и четири веће самосталне изложбе и који је добитник Друге награде на Седмом октобарском салону сликара аматера 1980. године.
Аутор изложбе нагласио је да је поставку пре београдске, имала прилику да види публика у Новом Саду, Чачку и Нишу. Он је подсетио да реч „градина“ наш народ користи како би описао остатке грађевина, зидина и градова чије се порекло у потпуности не зна. Ту реч „посудио“ је како би описао своју серију од 45 акварела у којима је користио елементе улица, прозора, врата, зидова, купола и стубова.
– Куле, које су овде много бројније, произишле су из градина и по елементима, начину обраде и детаљима, али су везане за одређене градове, пределе или представљају омаж неким сликарима које волим – рекао је Милошевић, додавши да је део вечерас отворене изложбе и приказ заиста изграђене Атеничка кула, која се налази у селу Атиница код Чачка чији је градитељ Мирослав Миро Јефтовић.
Отварајући изложбу, архитекта и колумниста „Вечерњих новости“ Слободан Малдини истакао је да је реч о величанственој изложби која показује да је архитектура много више од обејеката.
– Куле које су дате на акварелима имају своју причу и историју, своју прошлост, садашњост и будућност и као такве оне се нама обраћају – рекао је Малдини, подсетивши присутне на симболику коју куле носе, описујући је најбоље речима великог Дантеа Алигијера: „Буди као кула чврсто постављен, којој се не тресе врх због било какве експлозије која удари“.
Урађени у форми полиптиха, од по пет акварела приближне величине, поређаних вертикално, призори на сликама су углавном архитектонски, али има излета и у теме из историје уметности и етнологије. Основна поставка састоји се од 23 слике великог формата из циклуса „Куле“, а допуњена је са шест акварела, такође великог формата, из циклуса „Зидови“. Представљена је и акваграфија, техника која се састоји из комбинације акварела и фотографије.
Акварелисање, цртање и бојење слободном руком, без лењира и размера, вишевековни је предмет у изучавању архитекстонског посла. Но, за аутора изложбе то је је постало и више од само једног у низу предмета.
- О нама
- Магазин „ОДБРАНА“
- Издавачка делатност
- Историја
- Монографије
- Ратник
- Војна публицистика
- Војна техника
- Посебна издања
- Геополитика
- Уметност
- Књижевност
- Медицина
- Сведок
- Преводи
- Фокус
- Искуство ратовања
- Косово и Метохија
- Филозофија
- Приручници – водичи
- НОЛ за Војну акадмеију
- НОЛ за Медицински факултет ВМА
- НОЛ за Школу националне одбране
- Научна литература
- Зборници
- Издања Института за стратегијска истраживања
- Издања Војног музеја
- Дом војске
- Продавница „Војна књига“
- Вести
- Контакт