26.10.2019

На Сајму књига представљен рад Управе за односе са јавношћу Министарства одбране и Војске Србије



На штанду Министарства одбране и Војске Србије током седмог дана Сајма књига у Београду представљен је рад Управе за односе са јавношћу тог министарства и начини на које Министарство одбране и Војска Србије комуницирају са јавношћу. Публику је с овом организационом јединицом детаљније упознао начелник Управе за односе са јавношћу пуковник Михаило Зоговић, а на трибини су говориле и Мина Милованчевић из Одсека за интернет и друштвене мреже, затим Сања Јефтовић Чановић из Одсека за анализу медија и Јована Пешић која је задужена за маркетиншке активности Мнистарства одбране и Војске Србије.
  
Говорећи о начину на који је организована Управа односе са јавношћу, пуковник Зоговић подсетио је да свака организација, било да је реч о војном или неком привредном друштву своје стратегије комуницирања пласира анализирајући сопствене посебности и посебности циљних група којима се обраћа. Тако и Министарство одбране Републике Србије своју стратегију комуникације, како је рекао пуковник Зоговић, формира у складу с неким својим особеностима.
 
- Војска Србије, као и све остале у свету је чврста организација са монолитном хијерархијом заснована на нормативној регулативи, пре свега на Уставу, Закону о одбрани и војсци, и низу правила и упутстава, све до приручника који уређују живот у војсци. Кроз све ове документе су дати и оквири наше комуникације са јавношћу, рекао је пуковник Зоговић додајући да Стратегија одбране као једно од начела истиче принцип транспарентности и наглашава да Министарство одбране и Војска Србије јесу дужне да обавештавају јавност о својим активностима.
 
- Управа за односе са Јавношћу спој је између наше организације, односно Министарства одбране и заинтересоване јавности. Једна од најважнијих циљних група јесу медији, којима ми прилагођавамо наше стратегије приступа, односно алате комуникације ка тим медијима. У том процесу важну улогу играју официри за односе са јавношћу, поручује пуковник Зоговић истакавши да Управа за односе са јавношћу комуницира у име система одбране у виду портпарола и да је главна мисија тачно и брзо, али не и брзоплето информисање јавности.
 
-  Управа за односе са јавношћу је директно потчињена министру одбране, а начелник Управе за односе са јавношћу члан је колегијума министра одбране. Током протекле године Управа је имала 2.890 реализованих активности, 1.248 медијских захтева, готово 900 медијски испраћених догађаја, 1.434 видео прилога, а важну улогу у свему има и магазин „Одбрана“, који као месечник прати најважније теме из система одбране, али и теме које могу утицати на живот припадника Министарства одбране и Војске Србије.
 
О важности и развијености наступа Министарства одбране и Војске Србије на интернету и друштвеним мрежама, где ово Министарство има већ деценијско искуство, говорила је Мина Милованчевић истичући да на тај начин Управа за односе са јавношћу одржава најнепосреднији контакт с циљном публиком. Јована Пешић из Одсека за маркетинг представила је маркетиншке алате којима се Управа за односе са јавношће служи да би приближила рад система јавности, истичући као једно од најефикаснијих управо Сајам књига у Београду. Сања Јефтовић Чановић указала је на највеће изазове на које та Управа и Министарство одбране наилазе у комуникацији са медијима, истичући да су брзина и тачност пласираних информација најважнији приоритет.