Отворена изложба фотографија Зорана Миловановића „Без кадрирања”
У Малој галерији Дома Војске Србије „Београд” вечерас је отворена изложба фотографија ,,Без кадрирања” Зорана Миловановића.
Реч је о аутору с богатим искуством, који је, према сопственим речима, привилегован да бира шта и како ради, а овога пута се у реномираном галеријском простору Медија центра „Одбрана” представља серијом црно-белих фотографија, насталих, како и назив каже - без претходног кадрирања, ради спонтаног бележења тренутака или случајних пролазника.
Говорећи о овој „уличној уметничкој фотографији”, као својеврсном жанру, начелница Галерије Дома Војске Сербије Јелена Кнежевић подсетила је да фотографија кроз периоде имала за циљ да сачува тренутак, а да је врло често била и историјски документ, бележила је важне историјске догађаје, ратне призоре, али и оне интимне породичне детаље, чуване у фото албумима грађанских угледних породица.
Додала је да „у мору фотографа и фотографисања”, ипак треба издвојити фотографију која за циљ има уметничку интерпретацију.
„Управо такве су ове фотографије аутора Зорана Миловановића, члана УЛУПУДС-а од 1988. године, који је од 2011. до 2023. године био гостујући предавач на Факултету за медије и комуникације, и који иза себе има десет самосталних изложби и више од 50 награда. Приредио је и пет запажених изложби у Малој галерији Дома Војске Србије од фотографија које се налазе у фото-архиву Медија центра „Одбрана“, истакла је Јелена Кнежевић и посебно се осврнула на свесрдну стручну помоћ у организацији изложбе професора са Факултета примењених уметности у Београду Александра Келића, који је и аутор поставке.
Речи захвалности Келићу, „који се заиста потрудио око организације и поставке”, упутио је и аутор Зоран Миловановић, а, због доприноса у реализацији изложбе, захвалио је и Бранку Давидовићу и Небојши Илићу.
Ликовни критичар и историчар уметности Љубица Јелисавац Катић, која је аутор текста каталога, пре него што је изложбу званично отворила, уз подсећање на заједничке пројекте с Миловановићем и Келићем, истакла је да би оно што је написала о изложби „незнатно допунила”.
„Имала сам мало више времена за размишљање о радовима у којима је практично укинуто нешто што је заправо суштина фотографије – кадрирање.. Постоји дилема.. Зашто, како , чему? Али што више гледам и што више о томе размишљам, схватам да је то прилика да се на уметнички начин, фотографијом проговори о нечему што је можда врло важно - избором исечака из живота који су заправо безначајни. Да је то могуће, естететика фотографије доказала је у више наврата, није ово први пут, али је реч о једном заиста лепом примеру из наше средине”, рекла је Љубица Јелисавац Катић.
Изложба фотографија ,,Без кадрирања” Зорана Миловановића отворена је до 17. јула.
Реч је о аутору с богатим искуством, који је, према сопственим речима, привилегован да бира шта и како ради, а овога пута се у реномираном галеријском простору Медија центра „Одбрана” представља серијом црно-белих фотографија, насталих, како и назив каже - без претходног кадрирања, ради спонтаног бележења тренутака или случајних пролазника.
Говорећи о овој „уличној уметничкој фотографији”, као својеврсном жанру, начелница Галерије Дома Војске Сербије Јелена Кнежевић подсетила је да фотографија кроз периоде имала за циљ да сачува тренутак, а да је врло често била и историјски документ, бележила је важне историјске догађаје, ратне призоре, али и оне интимне породичне детаље, чуване у фото албумима грађанских угледних породица.
Додала је да „у мору фотографа и фотографисања”, ипак треба издвојити фотографију која за циљ има уметничку интерпретацију.
„Управо такве су ове фотографије аутора Зорана Миловановића, члана УЛУПУДС-а од 1988. године, који је од 2011. до 2023. године био гостујући предавач на Факултету за медије и комуникације, и који иза себе има десет самосталних изложби и више од 50 награда. Приредио је и пет запажених изложби у Малој галерији Дома Војске Србије од фотографија које се налазе у фото-архиву Медија центра „Одбрана“, истакла је Јелена Кнежевић и посебно се осврнула на свесрдну стручну помоћ у организацији изложбе професора са Факултета примењених уметности у Београду Александра Келића, који је и аутор поставке.
Речи захвалности Келићу, „који се заиста потрудио око организације и поставке”, упутио је и аутор Зоран Миловановић, а, због доприноса у реализацији изложбе, захвалио је и Бранку Давидовићу и Небојши Илићу.
Ликовни критичар и историчар уметности Љубица Јелисавац Катић, која је аутор текста каталога, пре него што је изложбу званично отворила, уз подсећање на заједничке пројекте с Миловановићем и Келићем, истакла је да би оно што је написала о изложби „незнатно допунила”.
„Имала сам мало више времена за размишљање о радовима у којима је практично укинуто нешто што је заправо суштина фотографије – кадрирање.. Постоји дилема.. Зашто, како , чему? Али што више гледам и што више о томе размишљам, схватам да је то прилика да се на уметнички начин, фотографијом проговори о нечему што је можда врло важно - избором исечака из живота који су заправо безначајни. Да је то могуће, естететика фотографије доказала је у више наврата, није ово први пут, али је реч о једном заиста лепом примеру из наше средине”, рекла је Љубица Јелисавац Катић.
Изложба фотографија ,,Без кадрирања” Зорана Миловановића отворена је до 17. јула.
- О нама
- Магазин „ОДБРАНА“
- Издавачка делатност
- Историја
- Монографије
- Ратник
- Војна публицистика
- Војна техника
- Посебна издања
- Геополитика
- Уметност
- Књижевност
- Медицина
- Сведок
- Преводи
- Фокус
- Искуство ратовања
- Косово и Метохија
- Филозофија
- Приручници – водичи
- НОЛ за Војну акадмеију
- НОЛ за Медицински факултет ВМА
- НОЛ за Школу националне одбране
- Научна литература
- Зборници
- Издања Института за стратегијска истраживања
- Издања Војног музеја
- Дом војске
- Продавница „Војна књига“
- Вести
- Контакт