Izložba „Kule i gradine“ u Domu Vojske
U Maloj galeriji Doma Vojske Srbije večeras je otvorena izložba akvarela „Kule i gradine“ autora arhitekte Duška Miloševića. Postavka broji 23 slike velikih formata iz istoimenog ciklusa, kao i šest akvarela iz ciklusa „Zidovi“.
U ime direktora Medija centra „Odbrana“ pukovnika Stevice S. Karapandžina, prisutne je pozdravila načelnica Odseka za organizaciju događaja Nevena Stanisavljević, koja je tom prilikom izrazila zadovoljstvo što se pod svodovima nekadašnjeg Ratničkog, a danas Doma Vojske Srbije, ljubiteljima i poštovaocima tehnike akvarela pruža mogućnost da pogledaju izvanrednu postavku arhitekte Duška Miloševića, stvaraoca koji je do sada imao nekoliko grupnih i četiri veće samostalne izložbe i koji je dobitnik Druge nagrade na Sedmom oktobarskom salonu slikara amatera 1980. godine.
Autor izložbe naglasio je da je postavku pre beogradske, imala priliku da vidi publika u Novom Sadu, Čačku i Nišu. On je podsetio da reč „gradina“ naš narod koristi kako bi opisao ostatke građevina, zidina i gradova čije se poreklo u potpunosti ne zna. Tu reč „posudio“ je kako bi opisao svoju seriju od 45 akvarela u kojima je koristio elemente ulica, prozora, vrata, zidova, kupola i stubova.
– Kule, koje su ovde mnogo brojnije, proizišle su iz gradina i po elementima, načinu obrade i detaljima, ali su vezane za određene gradove, predele ili predstavljaju omaž nekim slikarima koje volim – rekao je Milošević, dodavši da je deo večeras otvorene izložbe i prikaz zaista izgrađene Atenička kula, koja se nalazi u selu Atinica kod Čačka čiji je graditelj Miroslav Miro Jeftović.
Otvarajući izložbu, arhitekta i kolumnista „Večernjih novosti“ Slobodan Maldini istakao je da je reč o veličanstvenoj izložbi koja pokazuje da je arhitektura mnogo više od obejekata.
– Kule koje su date na akvarelima imaju svoju priču i istoriju, svoju prošlost, sadašnjost i budućnost i kao takve one se nama obraćaju – rekao je Maldini, podsetivši prisutne na simboliku koju kule nose, opisujući je najbolje rečima velikog Dantea Aligijera: „Budi kao kula čvrsto postavljen, kojoj se ne trese vrh zbog bilo kakve eksplozije koja udari“.
Urađeni u formi poliptiha, od po pet akvarela približne veličine, poređanih vertikalno, prizori na slikama su uglavnom arhitektonski, ali ima izleta i u teme iz istorije umetnosti i etnologije. Osnovna postavka sastoji se od 23 slike velikog formata iz ciklusa „Kule“, a dopunjena je sa šest akvarela, takođe velikog formata, iz ciklusa „Zidovi“. Predstavljena je i akvagrafija, tehnika koja se sastoji iz kombinacije akvarela i fotografije.
Akvarelisanje, crtanje i bojenje slobodnom rukom, bez lenjira i razmera, viševekovni je predmet u izučavanju arhitekstonskog posla. No, za autora izložbe to je je postalo i više od samo jednog u nizu predmeta.
- O nama
- Magazin „ODBRANA“
- Izdavačka delatnost
- Istorija
- Monografije
- Ratnik
- Vojna publicistika
- Vojna tehnika
- Posebna izdanja
- Geopolitika
- Umetnost
- Književnost
- Medicina
- Svedok
- Prevodi
- Fokus
- Iskustvo ratovanja
- Kosovo i Metohija
- Filozofija
- Priručnici – vodiči
- NOL za Vojnu akadmeiju
- NOL za Medicinski fakultet VMA
- NOL za Školu nacionalne odbrane
- Naučna literatura
- Zbornici
- Izdanja Instituta za strategijska istraživanja
- Izdanja Vojnog muzeja
- Dom vojske
- Prodavnica „Vojna knjiga“
- Vesti
- Kontakt