26.10.2019

Na Sajmu knjiga predstavljen rad Uprave za odnose sa javnošću Ministarstva odbrane i Vojske Srbije



Na štandu Ministarstva odbrane i Vojske Srbije tokom sedmog dana Sajma knjiga u Beogradu predstavljen je rad Uprave za odnose sa javnošću tog ministarstva i načini na koje Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije komuniciraju sa javnošću. Publiku je s ovom organizacionom jedinicom detaljnije upoznao načelnik Uprave za odnose sa javnošću pukovnik Mihailo Zogović, a na tribini su govorile i Mina Milovančević iz Odseka za internet i društvene mreže, zatim Sanja Jeftović Čanović iz Odseka za analizu medija i Jovana Pešić koja je zadužena za marketinške aktivnosti Mnistarstva odbrane i Vojske Srbije.
  
Govoreći o načinu na koji je organizovana Uprava odnose sa javnošću, pukovnik Zogović podsetio je da svaka organizacija, bilo da je reč o vojnom ili nekom privrednom društvu svoje strategije komuniciranja plasira analizirajući sopstvene posebnosti i posebnosti ciljnih grupa kojima se obraća. Tako i Ministarstvo odbrane Republike Srbije svoju strategiju komunikacije, kako je rekao pukovnik Zogović, formira u skladu s nekim svojim osobenostima.
 
- Vojska Srbije, kao i sve ostale u svetu je čvrsta organizacija sa monolitnom hijerarhijom zasnovana na normativnoj regulativi, pre svega na Ustavu, Zakonu o odbrani i vojsci, i nizu pravila i uputstava, sve do priručnika koji uređuju život u vojsci. Kroz sve ove dokumente su dati i okviri naše komunikacije sa javnošću, rekao je pukovnik Zogović dodajući da Strategija odbrane kao jedno od načela ističe princip transparentnosti i naglašava da Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije jesu dužne da obaveštavaju javnost o svojim aktivnostima.
 
- Uprava za odnose sa Javnošću spoj je između naše organizacije, odnosno Ministarstva odbrane i zainteresovane javnosti. Jedna od najvažnijih ciljnih grupa jesu mediji, kojima mi prilagođavamo naše strategije pristupa, odnosno alate komunikacije ka tim medijima. U tom procesu važnu ulogu igraju oficiri za odnose sa javnošću, poručuje pukovnik Zogović istakavši da Uprava za odnose sa javnošću komunicira u ime sistema odbrane u vidu portparola i da je glavna misija tačno i brzo, ali ne i brzopleto informisanje javnosti.
 
-  Uprava za odnose sa javnošću je direktno potčinjena ministru odbrane, a načelnik Uprave za odnose sa javnošću član je kolegijuma ministra odbrane. Tokom protekle godine Uprava je imala 2.890 realizovanih aktivnosti, 1.248 medijskih zahteva, gotovo 900 medijski ispraćenih događaja, 1.434 video priloga, a važnu ulogu u svemu ima i magazin „Odbrana“, koji kao mesečnik prati najvažnije teme iz sistema odbrane, ali i teme koje mogu uticati na život pripadnika Ministarstva odbrane i Vojske Srbije.
 
O važnosti i razvijenosti nastupa Ministarstva odbrane i Vojske Srbije na internetu i društvenim mrežama, gde ovo Ministarstvo ima već decenijsko iskustvo, govorila je Mina Milovančević ističući da na taj način Uprava za odnose sa javnošću održava najneposredniji kontakt s ciljnom publikom. Jovana Pešić iz Odseka za marketing predstavila je marketinške alate kojima se Uprava za odnose sa javnošće služi da bi približila rad sistema javnosti, ističući kao jedno od najefikasnijih upravo Sajam knjiga u Beogradu. Sanja Jeftović Čanović ukazala je na najveće izazove na koje ta Uprava i Ministarstvo odbrane nailaze u komunikaciji sa medijima, ističući da su brzina i tačnost plasiranih informacija najvažniji prioritet.